В інтернеті дуже багато інформації про заміну антифризу, однак найчастіше це "вброси" від сайтів СТО, де рекомендують, власне, звернутися до фахівця. Насправді, заміна антифризу - процедура нескладна. Найголовніше - уникнути повітряних пробок в системі охолодження при заміні антифризу. Чітко дотримуйтесь наших інструкцій і ви зможете замінити рідину в системі охолодження і уникнути повітряних пробок.
Щоб злити стару охолоджуючу рідину, необхідно відкрутити дві горловини: розширювального бачка системи охолодження і заливну горловину на радіаторі. Далі, потрібно відкрутити дві зливні пробки - на двигуні і на радіаторі. Важливо! Це необхідно робити на холодному двигуні, щоб уникнути опіків. Бажано, зливати рідину охолодження таким чином, щоб ви могли побачити точну кількість рідини. Тобто, або зливати в мірну тару, або ж переливати в неї після злиття, щоб дізнатися кількість антифризу, яка пішла з системи охолодження. Всі роботи бажано робити в рукавичках.
Зливаємо повністю весь антифриз, чекаємо до "останньої великої краплі". По зливу антифризу - все. Виміряйте, скільки ви злили антифризу, за умови, що рівень рідини був "на рівні" між нижньою і верхньою відміткою.
Необхідно закрутити зливні пробки двигуна і радіатора. Антифриз заливається через заливну горловину радіатора. У разі, якщо ви заливаєте концентрат антифризу, спочатку необхідно лити концентрат, потім - дистильовану воду. Заливайте антифриз до моменту, поки не побачите в розширювальному бачку рідину, так, щоб вона перебувала на нормальному рівні - між мінімальним і максимальним значенням. Після цього (не закриваючи розширювальний бачок і заливну горловину радіатора) вам необхідно прокачувати всі трубки, по яких проходить охолоджуюча рідина. Більш наочно можна побачити на відео:
Послідовно натискаючи на всі трубки, які відходять від радіатора і розширювального бачка системи охолодження, антифриз буде "виходити", себто його рівень знижуватиметься. Його потрібно додавати до необхідного рівня. Коли все буде в рівні, закрийте заливну горловину радіатора - кришку радіатора. Зачекайте 15 хвилин. Через 15 хвилин відкрийте кришку радіатора і долийте антифриз таким чином, щоб він заповнив радіатор до верху, і рівень був "в нормі".
Далі необхідно закрити всі кришки. Завести двигун і прогріти автомобіль до 30-40°C. І включити піч на розігрів, на максимальній потужності, з відкритою "заслінкою". Далі необхідно підняти обороти до 3000-4000 об/хв (для дизельних двигунів - 2500-3000 об/хв) і на цьому рівні обертів протримати працюючий двигун 3-4 хвилини. Коли двигун працює на таких обертах, автоматично видавлюються повітряні пробки в системі охолодження.
Після цього дайте двигуну охолонути. І додайте в радіатор необхідну кількість антифризу. Обов'язково порівняйте кількість залитої рідини з кількістю злитого антифризу. У випадку, якщо ви залили менше, ніж злили - значить, десь він не зайшов. Це означає, що потрібно знову прокачати патрубки і попрацювати на обертах двигуна, з пічкою, щоб вийшли додаткові повітряні пробки.
Нагадуємо, що обрати антифриз можна в нашому каталозі. Також за посиланням доступні герметики і промивки радіатора, та системи охолодження. Сподіваємось, матеріал був корисним для вас і ви розібралися, як міняти антифриз.